34,5847$% 0.12
36,4084€% 1.11
2.960,92%-1,47
5.015,00%-1,54
20.009,00%-1,49
9.692,77%1,50
3373753฿%0.84681
19)Edebiyatın ve kültürün dahil olmadığı, maneviyatın eşlik etmediği hayat ne
kadar kâr getiren, refah sağlayan bir hayat olursa olsun, müreffeh ve
bereketli bir düzeni beraberinde getiremeyecektir.
20)İnsan kalitesinin artırılamadığı bir toplumda tüm kalite çalışmaları istikrarlı
olamayacak ve çabalar sonuçsuz kalabilecektir.
21)Sorumluluk sahibi, özgür, erdemli, üretken, kanaatkâr, geçmişinin
zenginliğine duyarlı, çağını okuyabilen, geleceği inşa edebilen ve mutlu bir
insan tasavvuru, eğitim sistemimizin felsefesine ve müfredatına dahil
edilmelidir.
22)Bir toplumun eğitimine ve o toplumda yaşanan ahlâka ufuk veren husus, o
toplumda kabul edilmesi ve içselleştirilmesi gereken bir insan modelidir.
“Nasıl bir insan yetiştirilmeli?” sorusuna eğitim cevap verirken ahîliğin
zengin müktesebatından istifade edilmelidir.
23)Gençlere sadece meslek kazandırılmamalı, meslek kazandırmakla birlikte
hayatın anlamı üzerinde de onların düşünmeleri temin edilebilmelidir.
24)Ahîlik uygulamalarının zamanımız için değeri tartışılmalı ve günümüz için
değerli olarak görülen pratikleri güncellenmek suretiyle taşınmalı, o dönem
inşa olunan ekosistemin farklı alanlarda günümüz için modellenmesinin
imkanları araştırılmalıdır. Kamu kurum ve kuruluşları öncelikli proje ilanları
arasına ahîlik sisteminin farklı alanlarda günümüz için özellikle uygulamaya
dönük kıymetini keşfedebilecek projeleri almalıdır.
25)Ahîlikten ilham alan sosyal sorumluluk projelerinin duyurulması, yayılması,
özendirilmesi artırılmalı, bu projelere destekler sağlanmalıdır.
26)Türkiye’de ahîlik teşkilatı tarihi hususunda bir eksiklik olarak bulunan
Anadolu Bacıları (Bacıyan-ı Rûm) konusunda bir üniversitenin adının,
üniversitelerin bünyesinde bulunan Kadın ve Aile Araştırmaları
Merkezlerinin “Fatıma Bacı”, “Hatun Ana” ve Bacıyan-ı Rûm’dan ön plana
çıkmış bacıların ismiyle konulması Bacıyan-ı Rûm için beklenen
farkındalığı doğurabilecektir.
27)Tarihinde ahîliğin kurucu ve koruyucu anlamda büyük rol oynadığı
Başkentimiz Ankara’da ahîlik ilkeleri ekseninde sonuç bildirimizde ifade
edilen işlevlerin planlanacağı ve uygulamasının gerçekleştirileceği bir
“Ahîler Üniversitesi” kurulması düşünülmelidir.
28)Ahi Evran dışında, diğer şehirlerde ismi ve tarihî kimliği ile tebarüz eden
ahî ve bacıların tanınması için kamu kurum ve kuruluşlarının politikalar
hazırlaması ve uygulamaya dönük adımların atılması son derece
kıymetlidir.
29) Ahîlik sisteminin kurumsal eğitim ve meslekî eğitim çerçevesinde daha
yakından bilinmesi, tanınması, dahası ahîliğin maarife bakan veçhesinin
günümüz için güncellenerek eğitim sistemimize aktarılabilmesi yolunda
adımlar atılması oldukça önemli olacaktır.
30)Ahîlikten ilham alarak büyük vakıfların bünyesinde hukukî altyapısı
oluşturulmuş ve katılımcıların kısa vadeli ve küçük meblağlı ihtiyaçlarını
çözebilecek bir sandığın oluşturulması iktisadî teşekküllerin sorunlarını
çözebilir. Bu imkân üzerinde düşünülmelidir.
31)Ahîlik değerlerinin günümüze taşınması için ahîlik teşkilatında kullanılan
orta sandıklarının günümüze taşınması konusunda sonuç odaklı akademik
çalışmaların planlanması ve ortaya konulacak modelin organize sanayi
bölgelerinde kullanılması, akabinde uygulama örneği üzerinden analizler
yapılarak çalışmaların umumileştirilmesi düşünülmelidir.
32)Ahîlik değerlerinin iktisadî çerçeve içerisine oturtulacağı akademik projeler
hazırlanmalı ve bu projelerin günümüz iktisadî koşulları içerisinde nasıl
uygulanabileceğinin raporlaştırılması dikkate alınmalıdır.
33)Ahîliğin önceliği, yeni nesiller için yeni iş kollarını araştırmak, gençleri
yönlendirmek, yeni iş kollarının eğitimini vermek, standartları ve ahlakî
umdelerini içeren kıstaslar hakkında tartışmak ve bunları oluşturmaya
çalışmaktır. Bu itibarla toplumların en büyük sorunlarından birisi olan
işsizliğin çözümüne ilişkin ilhamlar için ahîlik büyük bir zenginlik arz
etmektedir.
34)Ülkemizin en önemli problemi denetimlerin yeterli, yaptırımların kuvvetli
olmamasıdır. Özellikle ekonomik kriz dönemlerinde ortaya çıkan stokçuluk,
tağşiş (yanlış beyan ve yönlendirme ile halkı ajite ederek satışları artırma),
fahiş fiyatlamalar, vergi kaçırma gibi durumlar hakkında bilgilendirmelerde
bulunulmalıdır.
35)Toplum sağlığını bozan, halk arasında güvensizlik ve huzursuzluk
oluşturan, kanun ve yönetmeliklere aykırı üretim yapan, kusurlu ve sağlığa
zararlı ürün ithal eden, satan, dağıtımını yapan eylemlere güçlü cezai
yaptırımlar düşünülmelidir.
36)Ülkemizde yeni nesil kümelenme uygulamalarının yakından takip edilmesi
ve olumlu sonuç veren uygulamaların desteklenerek yaygınlaştırılması,
Üniversite-Sanayi iş birliklerinin artırılarak bilginin ticarileşmesine daha çok
önem verilmesi gerekmektedir.
37)Yenilikçi, girişimci ve katılımcı bir ahîlik destek ofisi kurulmalıdır.
38)Blok zinciri teknolojisi işlem maliyetlerinden ve zamandan tasarruf
sağlaması, güvenli ve şeffaf olması gibi avantajları ile Küçük ve Orta
Büyüklükte İşletmelerin (KOBİ) finansmana, hizmete ve ürünlere erişimini
kolaylaştırabilir ve bu sayede işletmelerin verimliliğinin ve hizmet kalitesinin
artmasını sağlayabilir. Bu imkânlardan istifade edilmesi düşünülmelidir.
39)Toplumda adaletin temin araçlarından birisi piyasadır. Piyasanın dengesini
bulması için sorumluluk sadece hükümete ve muhalefete düşmemektedir.
Piyasanın dengesini bulması, toplumsal huzur ve adaletin temini için
hükümet ve muhalefet kadar, üreticiler, paylaşım ile bölüşümdeki failler ve
tüketiciler de üzerlerine düşeni düşünmeli ve yerine getirmelidir.
40)Maksimum kâr güdüsü, bencillik ve menfaatperestlik aynı gemide yol alan
toplumun geleceğini karartmaktadır. Bu bakımdan sosyal adalet,
hakkaniyetli paylaşım, liyakatle iş tutma ve kanaatkârlığı gözetme,
toplumun huzuru ve saadeti için vazgeçilmezdir.
41)Nurettin Topçu’nun ahîlikten ilhamla söylediği “Yarınki Türkiye’nin
kurucuları, yaşama zevkini bırakıp yaşatma aşkına gönül verecek, sabırlı
ve azimli, lâkin gösterişsiz ve nümayişsiz çalışan, ruh cephesinin maden
işçileri olacaklardır. Bu ruh amelesinin ilk ve esaslı işi, insan yetiştirmektir.
Hünerleri hep fedâkarlık olan bu hizmet ehli gençler, hizmetlerinin
mükâfatını da hizmet ettikleri insanlardan beklemiyecekler, sonsuzluğa
sundukları eserin sesinin akislerini yine sonsuzluktan dinleyeceklerdir.
Yarınki Türkiye’nin kurucuları, millet ve cemaat uğrunda fedakârlıklar
kabullenenlerin artık bulunmadığı cemiyetimizde, muhtelif sîmâda insanları
şahıslarında birleştireceklerdir. Onlarda Yunus Yavuz’la birleşecek; Sinan
Âkif’e uzanacak; Ebu Hanife Hüseyin Avni’yi tebrik edecektir. Ve onların
eseri olan yarınki Türkiye, şu temellerin üstünde kurulacak; Anadolu’nun
toprağından kaynayan bir kan, cemaat için harcanan emek, bin yıllık bir
tarih, otoriteli bir devlet ve ebedî olduğuna inanmış bir ruh” sözlerinden
ilhamla, benini aşan, toplumu ve milleti gözeten, sonsuzluğu hedefleyen bir
gençlik idealini hayata geçirmeliyiz.
Kamuoyuna saygılarımızla ilan ederiz.
Kıymetli ilim, ticaret ve kültür erbabımız,
Çok değerli kardeşlerim,
Sizleri en kalbi duygularımla, muhabbetle selamlıyor; Ahilik Şurası’nın
ülkemiz, milletimiz ve esnaf teşkilatımız için hayırlı olmasını diliyorum.
Ahilik Şurası’nın düzenlenmesinde emeği geçen tüm kurumlarımıza
teşekkürlerimi sunuyor, bu büyük geleneği yaşadığınız ve yaşattığınız için
her birinizi gönülden tebrik ediyorum.
Ahilik Teşkilatı’nın kurucusu Ahi Evran’la birlikte Ahi Şerafettin Hazretlerini
de bu vesileyle rahmetle yâd ediyor, sekiz yüz yıldır bu topraklarda Ahilik
geleneğini sürdüren tüm esnaf ve sanatkârlarımızı minnetle anıyorum.
Selçukludan itibaren beşeri ve içtimai varlığımızın kilit taşı olan Ahilik
Teşkilatı, asırlara sâri geleneğiyle bugün de milletimizin birlik, beraberlik
ve kardeşliğinin teminatı olmayı sürdürüyor.
Son asrın en büyük sağlık krizi olarak nitelenen küresel salgının etkilerinin
hafifletilmesinde, milletimizin bu sıkıntılı süreci batılı toplumlara göre daha
başarılı yönetmesinde Ahilik Teşkilatımızın çok önemli payı vardır.
Hırsın, tamahın, haksız rekabetin, insana sadece tüketici nazarıyla bakan,
insanı insanın kurdu olarak gören materyalist anlayışın, dünyamızı
uçuruma sürüklediği, bu süreçte çok daha iyi anlaşılmıştır.
Bugünün dünyasının, özellikle de mevcut küresel ekonomik sistemin
Ahilerimizden alacağı çok kıymetli dersler olduğunu düşünüyorum.
Şuramız gibi Ahilik konusunda yapılacak her çalışmanın bizi kendimizle,
tarihimizle ve kadim değerlerimizle buluşturarak, geleceğe daha güvenle
bakmamızı sağlayacağına inanıyorum.
Bu düşüncelerle Ahilik Şurasının başarılı geçmesini, tüm esnafımız,
sanatkârımız, Ahilerimiz, ilim ve kültür çevrelerimiz için hayırlı olmasını
Rabbim’den niyaz ediyorum.
Şuranın icrasına öncülük eden, içeriğine katkı sunan tüm kurumlarımıza
teşekkür ediyor, sizleri bir kez daha saygıyla selamlıyorum.
Kripto para piyasalarında 28 Kasım 5 Aralık 2022 haftası gelişmeleri!