DOLAR

34,5926$% 0.14

EURO

36,2947% 0.79

GRAM ALTIN

2.988,93%-0,54

ÇEYREK ALTIN

5.048,00%-0,93

TAM ALTIN

20.136,00%-0,89

BİST100

9.641,42%0,96

BİTCOİN

3401230฿%0.9642

İkindi Vakti a 15:24
İstanbul PARÇALI AZ BULUTLU
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Orbit Haber
  • EKONOMİ
  • Ankara’da Ahilik Şurası düzenlendi… Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan şuraya mesaj!

Ankara’da Ahilik Şurası düzenlendi… Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan şuraya mesaj!

Ankara’daki OSTİM Teknik Üniversitesinde Ahilik şurası düzenlendi. Şuraya Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da mesaj gönderdi. Ankara’da Ahilik Şurası düzenlendi… Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan şuraya mesaj!

OSTİM Teknik Üniversitesinin ev sahipliğinde

OSTİM OSB, OSTİM Teknik Üniversitesi Ahi Evran Anadolu Müteşebbisliği Araştırmaları Merkezi, Türkiye Yazarlar Birliği (TYB) Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) ve Hamilik Okulu Vakfı iş birliği ile OSTİM Teknik Üniversitesinin ev sahipliğinde gerçekleşen Ahilik Şurası sona erdi. Şuaranın son günü Arslanhane Cami’nde Basın Sonuç Raporu açıklandı.

Sonsuzluğu hedefleyen bir gençlik idealini hayata geçirmeliyiz

Ahîlik Şûrası, Ahî Şerafeddin’in aziz hatırasına ithafen, „Her Gün Yeniden Kurulur
Birlik 21. Yüzyılda Yiğitlik, Ahîlik ve Dirlik temasıyla“ Ankara’da gerçekleştirilmiştir.
Şûra, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Hamilik Okulu Vakfı, Ostim OSB, Ostim
Teknik Üniversitesi Ahi Evran Anadolu Müteşebbisliği Araştırma Merkezi ve 44 yıllık
deneyimiyle fikir, kültür, sanat ve edebiyat alanlarında birbirinden kıymetli faaliyetlere
imza atan Türkiye Yazarlar Birliği (TYB) ortaklığıyla tertip edilmiştir.
“Ahî Şerafeddin’in Hatırasına” ithaf edilen şûrada başarılı 7 oturum gerçekleşmiştir.
Oturumların başlıkları şu şekildedir;
1) Fütüvvetten Ahîliğe, Ahîlikten Medeniyete
2) Ahîlik Uygulamaların Dünü ve Bugünü
3) 21. Yüzyılda İktisadî Hayata Ahîlik Perspektifinden Bakış
4) Hayata Ahîlik Perspektifinden Bakış
5) Ahîlik Perspektifinden Kurumsal Yapılanmalar
6) Özel Sektörde Ahîlikten Mülhem İyi Uygulama Örnekleri
7) Kamuda Ahîlikten Mülhem İyi Uygulama Örnekleri
Meslekî bir teşkilat olan ahîliğin Anadolu Selçuklu Devleti döneminde Anadolu’da kök
salmasında fütüvvet teşkilatının büyük etkisi olmuştur. İslam’ın Anadolu, Balkanlar
ve Kuzey Afrika’da yayılmasında başat rol oynayan fütüvvet teşkilatının irşad
faaliyetleri için Anadolu’ya gönderdiği âlimler, hakîmler ve mutasavvıflar, yerleştikleri
mahallerde ahîliğin temellerini atmışlardır. Ahîlik, meslekî bir teşkilat olmanın
ötesinde kuruluşundan itibaren Anadolu’nun dört bir yanının sadece İslamlaşmasına
değil aynı zamanda imar edilmesine ve bayındır hale getirilmesine de büyük katkı
sağlamıştır. Fütüvvet teşkilatından ilham alınarak oluşturulan ahîlik teşkilatı,
Anadolu’da ticaret ve sanayi yapılanmasının temelini teşkil etmiş, müteşebbislerimiz
ve bugünkü iş dünyamız için derin izler bırakmıştır.
Günümüz iş dünyasına hakim olan piyasa kapitalizminin 20. yüzyılın başından bu
yana yol açtığı büyük krizler, ilerleme ve iktisadî kalkınma adına insanlığın iyilik,
güzellik, denge ve dayanışma anlayışlarını zorlamakta; kontrolsüz göçler, savaşlar ve
hastalıklar insanlığın huzurunu ve refahını olumsuz etkilemektedir. Hâl bu iken
birlikte uyumlu bir hayatı sürdürebilmek adına insanoğlu, çıkmazlardan kaçınmak ve
yeryüzünü yeniden şenlendirmek için tekrar umudu kuşanmak zorundadır. Tüm bu
hususlar göz önünde bulundurulduğunda günümüz dünyasında yaşanan insanî,
iktisadî, siyasî, malî, ahlâkî ve kültürel krizlere ve sorunlara çözüm imkânları
bulabilmek için ahîliğin hassasiyetle inşa edilmiş hayat küresini yeniden gündeme
getirmek ve birlik inancına dayalı olarak kendimizi, evimizi ve işimizi yeniden
anlamlandırmak önem arz etmektedir. Bunun için ahîliğin evrensel kıstaslarını mercek
altına almanın ufuk açıcı olduğunu düşünüyoruz.
“Her Gün Yeniden Kurulur Birlik: 21. Yüzyılda Yiğitlik, Ahîlik ve Dirlik” başlıklı Ahîlik
Şûramızın temel amacı, ahîlik teşkilatına mündemiç olan iktisadî üretim, bölüşüm,
tüketim, dayanışma ve yardımlaşma modelinin, 21. yüzyılda çalışma hayatına
uygulanmasına yönelik imkânları araştırmak ve tartışmaktır. Şûra’da ahîlik
olgusunun geniş bir perspektiften bugüne yansıyan izdüşümü, sanayi, üretim,
girişimcilik, finans, kooperatifçilik, sivil toplum ve sosyal politika gibi birçok alanda
müzakere edilmiştir.
Ahîlik Şûrası sonunda aşağıdaki bildiri maddeleri ortaya çıkmıştır.
1) Yaşadığımız dünya, insanın fıtratını, toplumun huzurunu, barındırdığı tüm
canlı ve cansızları kuşatan tabiatın ahengini ve ritmini tehdit eden can
yakıcı küresel sorunlarla kuşatılmış bulunmaktadır.
2) Dünyamız, ahlâk temelli bir iyilik hareketine muhtaçtır.
3) Kendi geleneklerimizin zenginliğini, çağın ruhuna ve gerekliliklerine göre
yeniden canlandırmaya gayret etmek hem teklif hem de mevcut sorunlara
çözüm gücü olarak değerlendirilmelidir.
4) Medeniyetimizin ve bu arada ahiliğin kavramlarını ve uygulamalarını
zihnimizden kazıdık, fakat daha sonra Avrupa’dan isim değiştirerek gelince dört
elle sarıldık. Kendi değerlerimizi ve birikimimizi kendimiz keşfedebileceğimiz bir
farkındalı sahip olunmalıdır.
5) Tarihimizde ahîlik sistemi, sosyal hayatta, siyasette, iktisatta, kültür, eğitim
ve savunma alanlarında önemli görevler icra etmiş, toplumda kriz
dönemlerinde huzurun ve istikrarın muhafızı olmuştur.
6) Huzur içinde yaşanabilir bir dünya ideali sadece bir söylem olmaktan
çıkarılmalı, yeryüzünde yaşayan herkesin hak ettiği huzur ve refah içinde
yaşayabileceği sosyal pratikler inşa edilmelidir. Bu itibarla tarihimizde
yaşanmış bir kaynak olan ahîlik tecrübesinden istifade edilmelidir.
7) Selçukludan itibaren beşerî ve içtimaî varlığımızın kilit taşı olan ahîlik
Teşkilatı, esasında asırlara sâri geleneğiyle bugün de milletimizin birlik,
beraberlik ve kardeşliğinin teminatı olmayı görünürleşmeden de olsa
sürdürmektedir. Bu itibarla son asrın en büyük sağlık krizi olarak nitelenen
küresel salgının etkilerinin hafifletilmesinde, milletimizin bu sıkıntılı süreci
batılı toplumlara göre daha başarılı yönetmesinde ahîlik teşkilatımızın çok
önemli payı vardır. Yaşanabilecek krizlerde ahîliğin sahip olduğu güçlü
imkânlardan istifade etmek çok kıymetli olacaktır.
8) Birçok medeniyetin izlerinin bulunduğu ahîliği, insanlık mirası olarak
görmek oldukça kıymetlidir. Bu itibarla ahîliğin geçmişte olduğu gibi
günümüzde de insanlığın ihtiyaç duyduğu yaşama ve çalışma ilkelerini
ihtiva ettiği unutulmamalıdır.
9) Ahîlik, sosyal faydayı sağlayan, kurum halinde birliği ve dirliği hedef alan
bir sistemdir. Bireyselleşmenin yabancılaşmaya evrildiği günümüzde,
insanlara huzur ve güven verebilecek bir teklife ihtiyaç duyulmaktadır. Bu
teklifin kökleri ahîlikte aranmalıdır.
10)Ahîlikte de olduğu gibi eşyaya emanet ve hikmet şuuruyla yaklaşarak âleme
nizam kazandırmak üzere çalışmak, üretmek, icat etmek ve insanların ihtiyaçlarını
gidermek insanın şiarı olmalıdır.
11)Sosyal, siyasî, iktisadî sistemlerin insanîleştirilmesi için ahîliğin ilkelerinden
istifade edilebileceği unutulmamalıdır.
12)Temel hak ve özgürlüklerin teminat altına alınmadığı bir toplumda kalkınma
söz konusu olamaz. Ahlâkın ve hukukun birlikte yol göstermediği hiçbir
zeminde insanın ve toplumun huzur içinde yaşayabileceği bir hayat inşa
edilemez. Ahîliğin bu itibarla ahlâkı, hukuku ve sivil girişimi önemseyen
yapısı göz önüne alınmalıdır.
13)Cumhuriyetimizin 100. Yılına girerken güçlü bir ekonomi, güçlü bir hukuk
sistemi, güçlü bir sivil toplum ve güçlü bir kültür hayatı ideali ihmal
edilmemelidir.
14)Fütüvvetnâmeler, günümüz insan ve toplum anlayışlarını şekillendirmek ve
düzenlemek için güçlü birer ilham kaynağı; ahîlik teşkilatının pratikleri ise
günümüz hukuk, iktisat ve siyaset anlayışlarını yeniden değerlendirmek
üzere ibret verici gerçekler olarak değerlendirilmelidir.
15)Ahîliğin günümüzdeki kıymetinin keşfine dair fikirler, kamu, sivil toplum ve
özel sektör uygulamalarına büyük ilhamlar sunacağı izahtan varestedir. Bu
itibarla ahîliği sadece günümüze değil geleceğe taşıyacak çalışmaların
artması gerekmektedir.
16)İnsanın ve toplumun kendine yetebilmesi, insanın haysiyetini ve hürriyetini
muhafaza edebilmesi, toplumun istiklali ve huzuru için çok önemlidir.
Küresel krizler karşısında insanların ve toplumların kendilerine yetebilme
fazileti her zamankinden daha büyük önem arz etmektedir. Kendi kendine
yetebilme ve kardeşine el uzatabilme faziletlerini ihtiva eden ahîliğin bu
yönünden ilham alınmalıdır.
17)Dışarıya bağımlılığın, insanı ve toplumu beşere muhtaç kılarak
araçsallaştırılmasının, bir nimet olarak insana bahşedilen hürriyetin tahribi
demek olduğu görülmeli, ahîliğin insanın şerefini ve toplumun refahını
birlikte gözeten güçlü düsturlarının günümüz için de değeri farklı alanların
iş birliği ile tartışılmalıdır.
18)Ahîliği sadece iktisadî bir sistem olarak değil, aynı zamanda içerisinde
güçlü bir ilmî birikimi, edebiyatı, kültürel zenginliği, siyasi ve sosyal nizama
ilişkin fikrî kazanımları, zamanı aşan talim ve terbiye sistemini de ihtiva
ettiği, bu alanların birbirine indirgenmemesi gerektiği unutulmamalıdır.

19)Edebiyatın ve kültürün dahil olmadığı, maneviyatın eşlik etmediği hayat ne
kadar kâr getiren, refah sağlayan bir hayat olursa olsun, müreffeh ve
bereketli bir düzeni beraberinde getiremeyecektir.
20)İnsan kalitesinin artırılamadığı bir toplumda tüm kalite çalışmaları istikrarlı
olamayacak ve çabalar sonuçsuz kalabilecektir.
21)Sorumluluk sahibi, özgür, erdemli, üretken, kanaatkâr, geçmişinin
zenginliğine duyarlı, çağını okuyabilen, geleceği inşa edebilen ve mutlu bir
insan tasavvuru, eğitim sistemimizin felsefesine ve müfredatına dahil
edilmelidir.
22)Bir toplumun eğitimine ve o toplumda yaşanan ahlâka ufuk veren husus, o
toplumda kabul edilmesi ve içselleştirilmesi gereken bir insan modelidir.
“Nasıl bir insan yetiştirilmeli?” sorusuna eğitim cevap verirken ahîliğin
zengin müktesebatından istifade edilmelidir.
23)Gençlere sadece meslek kazandırılmamalı, meslek kazandırmakla birlikte
hayatın anlamı üzerinde de onların düşünmeleri temin edilebilmelidir.
24)Ahîlik uygulamalarının zamanımız için değeri tartışılmalı ve günümüz için
değerli olarak görülen pratikleri güncellenmek suretiyle taşınmalı, o dönem
inşa olunan ekosistemin farklı alanlarda günümüz için modellenmesinin
imkanları araştırılmalıdır. Kamu kurum ve kuruluşları öncelikli proje ilanları
arasına ahîlik sisteminin farklı alanlarda günümüz için özellikle uygulamaya
dönük kıymetini keşfedebilecek projeleri almalıdır.
25)Ahîlikten ilham alan sosyal sorumluluk projelerinin duyurulması, yayılması,
özendirilmesi artırılmalı, bu projelere destekler sağlanmalıdır.
26)Türkiye’de ahîlik teşkilatı tarihi hususunda bir eksiklik olarak bulunan
Anadolu Bacıları (Bacıyan-ı Rûm) konusunda bir üniversitenin adının,
üniversitelerin bünyesinde bulunan Kadın ve Aile Araştırmaları
Merkezlerinin “Fatıma Bacı”, “Hatun Ana” ve Bacıyan-ı Rûm’dan ön plana
çıkmış bacıların ismiyle konulması Bacıyan-ı Rûm için beklenen
farkındalığı doğurabilecektir.
27)Tarihinde ahîliğin kurucu ve koruyucu anlamda büyük rol oynadığı
Başkentimiz Ankara’da ahîlik ilkeleri ekseninde sonuç bildirimizde ifade
edilen işlevlerin planlanacağı ve uygulamasının gerçekleştirileceği bir
“Ahîler Üniversitesi” kurulması düşünülmelidir.
28)Ahi Evran dışında, diğer şehirlerde ismi ve tarihî kimliği ile tebarüz eden
ahî ve bacıların tanınması için kamu kurum ve kuruluşlarının politikalar
hazırlaması ve uygulamaya dönük adımların atılması son derece
kıymetlidir.
29) Ahîlik sisteminin kurumsal eğitim ve meslekî eğitim çerçevesinde daha
yakından bilinmesi, tanınması, dahası ahîliğin maarife bakan veçhesinin

günümüz için güncellenerek eğitim sistemimize aktarılabilmesi yolunda
adımlar atılması oldukça önemli olacaktır.
30)Ahîlikten ilham alarak büyük vakıfların bünyesinde hukukî altyapısı
oluşturulmuş ve katılımcıların kısa vadeli ve küçük meblağlı ihtiyaçlarını
çözebilecek bir sandığın oluşturulması iktisadî teşekküllerin sorunlarını
çözebilir. Bu imkân üzerinde düşünülmelidir.
31)Ahîlik değerlerinin günümüze taşınması için ahîlik teşkilatında kullanılan
orta sandıklarının günümüze taşınması konusunda sonuç odaklı akademik
çalışmaların planlanması ve ortaya konulacak modelin organize sanayi
bölgelerinde kullanılması, akabinde uygulama örneği üzerinden analizler
yapılarak çalışmaların umumileştirilmesi düşünülmelidir.
32)Ahîlik değerlerinin iktisadî çerçeve içerisine oturtulacağı akademik projeler
hazırlanmalı ve bu projelerin günümüz iktisadî koşulları içerisinde nasıl
uygulanabileceğinin raporlaştırılması dikkate alınmalıdır.
33)Ahîliğin önceliği, yeni nesiller için yeni iş kollarını araştırmak, gençleri
yönlendirmek, yeni iş kollarının eğitimini vermek, standartları ve ahlakî
umdelerini içeren kıstaslar hakkında tartışmak ve bunları oluşturmaya
çalışmaktır. Bu itibarla toplumların en büyük sorunlarından birisi olan
işsizliğin çözümüne ilişkin ilhamlar için ahîlik büyük bir zenginlik arz
etmektedir.
34)Ülkemizin en önemli problemi denetimlerin yeterli, yaptırımların kuvvetli
olmamasıdır. Özellikle ekonomik kriz dönemlerinde ortaya çıkan stokçuluk,
tağşiş (yanlış beyan ve yönlendirme ile halkı ajite ederek satışları artırma),
fahiş fiyatlamalar, vergi kaçırma gibi durumlar hakkında bilgilendirmelerde
bulunulmalıdır.
35)Toplum sağlığını bozan, halk arasında güvensizlik ve huzursuzluk
oluşturan, kanun ve yönetmeliklere aykırı üretim yapan, kusurlu ve sağlığa
zararlı ürün ithal eden, satan, dağıtımını yapan eylemlere güçlü cezai
yaptırımlar düşünülmelidir.
36)Ülkemizde yeni nesil kümelenme uygulamalarının yakından takip edilmesi
ve olumlu sonuç veren uygulamaların desteklenerek yaygınlaştırılması,
Üniversite-Sanayi iş birliklerinin artırılarak bilginin ticarileşmesine daha çok
önem verilmesi gerekmektedir.
37)Yenilikçi, girişimci ve katılımcı bir ahîlik destek ofisi kurulmalıdır.
38)Blok zinciri teknolojisi işlem maliyetlerinden ve zamandan tasarruf
sağlaması, güvenli ve şeffaf olması gibi avantajları ile Küçük ve Orta
Büyüklükte İşletmelerin (KOBİ) finansmana, hizmete ve ürünlere erişimini
kolaylaştırabilir ve bu sayede işletmelerin verimliliğinin ve hizmet kalitesinin
artmasını sağlayabilir. Bu imkânlardan istifade edilmesi düşünülmelidir.

39)Toplumda adaletin temin araçlarından birisi piyasadır. Piyasanın dengesini
bulması için sorumluluk sadece hükümete ve muhalefete düşmemektedir.
Piyasanın dengesini bulması, toplumsal huzur ve adaletin temini için
hükümet ve muhalefet kadar, üreticiler, paylaşım ile bölüşümdeki failler ve
tüketiciler de üzerlerine düşeni düşünmeli ve yerine getirmelidir.
40)Maksimum kâr güdüsü, bencillik ve menfaatperestlik aynı gemide yol alan
toplumun geleceğini karartmaktadır. Bu bakımdan sosyal adalet,
hakkaniyetli paylaşım, liyakatle iş tutma ve kanaatkârlığı gözetme,
toplumun huzuru ve saadeti için vazgeçilmezdir.
41)Nurettin Topçu’nun ahîlikten ilhamla söylediği “Yarınki Türkiye’nin
kurucuları, yaşama zevkini bırakıp yaşatma aşkına gönül verecek, sabırlı
ve azimli, lâkin gösterişsiz ve nümayişsiz çalışan, ruh cephesinin maden
işçileri olacaklardır. Bu ruh amelesinin ilk ve esaslı işi, insan yetiştirmektir.
Hünerleri hep fedâkarlık olan bu hizmet ehli gençler, hizmetlerinin
mükâfatını da hizmet ettikleri insanlardan beklemiyecekler, sonsuzluğa
sundukları eserin sesinin akislerini yine sonsuzluktan dinleyeceklerdir.
Yarınki Türkiye’nin kurucuları, millet ve cemaat uğrunda fedakârlıklar
kabullenenlerin artık bulunmadığı cemiyetimizde, muhtelif sîmâda insanları
şahıslarında birleştireceklerdir. Onlarda Yunus Yavuz’la birleşecek; Sinan
Âkif’e uzanacak; Ebu Hanife Hüseyin Avni’yi tebrik edecektir. Ve onların
eseri olan yarınki Türkiye, şu temellerin üstünde kurulacak; Anadolu’nun
toprağından kaynayan bir kan, cemaat için harcanan emek, bin yıllık bir
tarih, otoriteli bir devlet ve ebedî olduğuna inanmış bir ruh” sözlerinden
ilhamla, benini aşan, toplumu ve milleti gözeten, sonsuzluğu hedefleyen bir
gençlik idealini hayata geçirmeliyiz.
Kamuoyuna saygılarımızla ilan ederiz.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan ahilik şurasına mesaj

Kıymetli ilim, ticaret ve kültür erbabımız,
Çok değerli kardeşlerim,
Sizleri en kalbi duygularımla, muhabbetle selamlıyor; Ahilik Şurası’nın
ülkemiz, milletimiz ve esnaf teşkilatımız için hayırlı olmasını diliyorum.
Ahilik Şurası’nın düzenlenmesinde emeği geçen tüm kurumlarımıza
teşekkürlerimi sunuyor, bu büyük geleneği yaşadığınız ve yaşattığınız için
her birinizi gönülden tebrik ediyorum.
Ahilik Teşkilatı’nın kurucusu Ahi Evran’la birlikte Ahi Şerafettin Hazretlerini
de bu vesileyle rahmetle yâd ediyor, sekiz yüz yıldır bu topraklarda Ahilik
geleneğini sürdüren tüm esnaf ve sanatkârlarımızı minnetle anıyorum.
Selçukludan itibaren beşeri ve içtimai varlığımızın kilit taşı olan Ahilik
Teşkilatı, asırlara sâri geleneğiyle bugün de milletimizin birlik, beraberlik
ve kardeşliğinin teminatı olmayı sürdürüyor.
Son asrın en büyük sağlık krizi olarak nitelenen küresel salgının etkilerinin
hafifletilmesinde, milletimizin bu sıkıntılı süreci batılı toplumlara göre daha
başarılı yönetmesinde Ahilik Teşkilatımızın çok önemli payı vardır.
Hırsın, tamahın, haksız rekabetin, insana sadece tüketici nazarıyla bakan,
insanı insanın kurdu olarak gören materyalist anlayışın, dünyamızı
uçuruma sürüklediği, bu süreçte çok daha iyi anlaşılmıştır.
Bugünün dünyasının, özellikle de mevcut küresel ekonomik sistemin
Ahilerimizden alacağı çok kıymetli dersler olduğunu düşünüyorum.
Şuramız gibi Ahilik konusunda yapılacak her çalışmanın bizi kendimizle,
tarihimizle ve kadim değerlerimizle buluşturarak, geleceğe daha güvenle
bakmamızı sağlayacağına inanıyorum.
Bu düşüncelerle Ahilik Şurasının başarılı geçmesini, tüm esnafımız,
sanatkârımız, Ahilerimiz, ilim ve kültür çevrelerimiz için hayırlı olmasını
Rabbim’den niyaz ediyorum.
Şuranın icrasına öncülük eden, içeriğine katkı sunan tüm kurumlarımıza
teşekkür ediyor, sizleri bir kez daha saygıyla selamlıyorum.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kripto para piyasalarında 28 Kasım 5 Aralık 2022 haftası gelişmeleri!

HIZLI YORUM YAP

jojobetCasibom GirişJojobet ÜyelikcasibomMeritking Girişholiganbet girişbaywincasibom girişdeneme bonusugrandpashabet girişbahsegel girişcasibom yeni