Facebook yaygın düz ekranlara göre Metaverse geliştirecek!
Çoğu insan sanal dünyaları düz eski ekranlar aracılığıyla ziyaret ediyor. Mark Zuckerberg'in buna göre plan yapması gerekiyor. Facebook yaygın düz ekranlara göre Metaverse geliştirecek!
Sanal gerçeklik başlığı nedir?
Birkaç hafta içinde Mark Zuckerberg, Meta Platforms Inc.'den yeni bir sanal gerçeklik başlığını duyuracak. Utanç verici bir şekilde, nasıl görüneceğini zaten biliyoruz. Birisi bir otel odasında bir tane bulduktan sonra, sözde cihazın bir videosu internette dolaşıyordu . Yine de bunların hiçbiri önemli olmamalı, çünkü vızıltılı VR kulaklıkları çok fazla dikkat dağıtıcı hale geliyor ve çoğu kişinin bir sonraki bölümü olarak gördüğü internetin bir 3D versiyonu olan metaverse denilen şeyin erken büyümesinin ayrılmaz bir parçası değil. Görünüşe göre düz ekranlar işi gayet iyi yapıyor.
Facebook bugüne kadar yaklaşık 14 milyon VR kulaklık satmış
Facebook bugüne kadar yaklaşık 14 milyon VR kulaklık satmış olsa da, milyonlarca kişi şu anda baktığınız gibi normal 2D ekranlar aracılığıyla, Roblox ve Epic Games Inc.'in Fortnite gibi uygulamalar aracılığıyla metaverse'yi ziyaret etti. VR kulaklıkların boyut ve fiyat açısından zayıflaması zaman aldığından, trendin birkaç yıl daha devam etmesi muhtemel.
Uygulama İzleme Şeffaflığı
Bu Zuckerberg'i garip bir duruma sokar. Meta'nın Quest olarak bilinen kulaklığını satın almanızı istiyor, çünkü bu ona hat boyunca inşa ettiği meta veri tabanı pazarı üzerinde daha fazla kontrol sağlıyor. Ve nedeni açık: Yıllardır, uygulama ağ bekçileri Alphabet Inc.'in Google ve Apple Inc.'in kurallarına bağlı kaldı, ücretlerini ödedi ve Facebook'un reklamından yaklaşık 14 milyon dolar indirecek olan Uygulama İzleme Şeffaflığı istemi gibi emirleri takip etti. bu yıl satış.
Facebook'un metaverse platformu Horizon Worlds
Facebook'un metaverse platformu Horizon Worlds'ü uygulama mağazalarında kullanıma sunması acı verici, neredeyse düşünülemez bir adım olurdu. Ama belki başka bir yolu vardır. Facebook, insanların platformu basit bir tarayıcı aracılığıyla ziyaret etmesine izin verebilir .
Google'ın Stadia'sı , insanların Chrome üzerinden büyük video oyunları oynamasına izin veren bulut akışı adı verilen bir hizmet kullanıyor. Bu, güçlü sunucular gerektiren pahalı bir işlemdir, ancak Facebook'un Apple ve Google'ı atlatmasına yardımcı olabilir ve aynı zamanda meraklı bir yeni kullanıcı seli yaratır. Meta'nın teknoloji şefi Andrew Bosworth , bu yılın başlarında Twitter'da web tabanlı bir versiyonun kartlarda olduğunu ima etti, ancak bir şirket sözcüsü daha fazla ayrıntı vermeyi reddetti.
Metaverse mülkiyet girişimi LandVault
Metaverse mülkiyet girişimi LandVault'un CEO'su Sam Huber, “Facebook'un bir oyuna benzeyen 3D versiyonu olurdu, ancak masaüstünüzden göz atardınız” dedi. "Dünyanın en popüler oyunu olabilir." Mütevazı bir popülerlik bile, şirketin kulaklık müşterilerinin ne kadar yavaş büyüdüğü konusunda tereddüt etmesi muhtemel olan yatırımcılara güvence verebilir: Geçen Ekim ayında piyasaya sürülmesinden bu yana Horizon Worlds'ü yalnızca 300.000 kişi ziyaret etti. Platforma yalnızca Quest 2 kulaklığı ile erişebilirsiniz.
Meta veri deposu
Metaverse'i on yıldan fazla bir süredir ele alan bir yazar ve blog yazarı olan Wagner James Au, "Facebook bir batık maliyet yanılgısı ile çalışıyor gibi görünüyor" dedi. “VR kulaklıklarını kitlesel pazar cihazı olarak destekleyecek hiçbir veri yok.” Aslında, meta veri deposunun düz versiyonları 3D olanlardan çok daha popülerdir. Roblox'un 52 milyon günlük ziyaretçisinin yaklaşık dörtte üçü bir telefondayken, Microsoft Corp.'un Minecraft veya Fortnite'ını kullanan kişilerin büyük çoğunluğu bir masaüstü bilgisayar veya cep telefonu kullanıyor.
"Sanal gerçeklik platformu"
Birkaç metaverse şirketi de düzlüğe döndü. Örneğin, kripto varlık ticareti için sanal bir dünya olan Decentraland, 2017'de ilk madeni para teklifini başlattığında bir "sanal gerçeklik platformu" olarak pazarlandı . Ancak şirket, o zamandan beri tüm kullanıcılarının bir masaüstü veya tarayıcı aracılığıyla ziyaret ettiğini söylüyor.
Meta's Quest 2
Diğer avatarlarla sosyalleşme platformu olan VRChat, ilk olarak 2014 yılında Oculus başlıkları için bir uygulama olarak piyasaya sürüldü. Üç yıl sonra bir masaüstü versiyonu üretti ve milyonlarca kullanıcıyı daha çekmeyi başardı. Kullanıcıları çoğunlukla bir tarayıcıda ziyaret eden metaverse girişimi Somnium Space'in kurucusu Artur Sychov, "Sorun fiyat" dedi. Meta's Quest 2'nin fiyatı yaklaşık 400 dolar, diğer rakip kulaklıklar ise 800 doları aşabilir.
Bir ekranda sanal bir dünyaya girmek
Bir ekranda sanal bir dünyaya girmek aslında "gerçek" VR için iyi bir vekildir ve Sychov'un Zoom toplantımız sırasında beni Somnium evreninde bir tura çıkardığında keşfettiğim gibi, normal bir video görüşmesinden kesinlikle daha ilgi çekicidir. Teknik olarak onunla bir avatar olarak olmadığım için Sychov, uzaydaki hareketlerini takip etmeme izin veren bir “kamera” ile önünde sanal bir tablet tuttu. Onu sanal bir galeride sanatı işaret ederken ve rengarenk ormanlarda gezinirken izlemek, hatta dizüstü bilgisayarımın ekranında bile kendimi orada olduğumu hayal etmeme yardımcı oldu.
Meta'nın pazarlaması TikTok veya YouTube gibi
Şimdiye kadar, Meta'nın pazarlaması, gerçekten iş arkadaşlarınızla veya bir fitness sınıfında olduğunuz hissini yaratarak VR kulaklıkların sürükleyici faydalarına odaklandı . Ancak bu, meta veri deposunun gerçek satış noktasını - yeni deneyimler yaratma teşviklerini - kaçırıyor ve bunun için bir VR kulaklığına ihtiyacınız yok. Daha fazla insanı sanal platformlarına çekmek için Meta'nın son teknoloji başlıklar oluşturmaya daha az, Roblox, Fortnite ve Minecraft gibi metaverse öncülerini taklit etmeye daha fazla odaklanması gerekiyor. Roblox'un kendi kullanıcılarının neredeyse dörtte biri, platform için milyonlarca oyun yaratarak hem ticaret hem de eğlence için bir pazar yeri üretti. Neredeyse tüm içeriği, tıpkı TikTok veya YouTube gibi, kullanıcı tarafından oluşturulur ve bu, çekiciliğinin büyük bir parçasıdır.
Metaverse'ini yaratıcılar
Zuckerberg de benzer şekilde metaverse'ini yaratıcıların gelişebileceği bir yere dönüştürmeli. Facebook'un içerik oluşturucular için araçları test etme yönündeki mevcut çabası , diğer öncülerin ne kadar ileride olduğu göz önüne alındığında geç kalıyor. Sürükleyici teknolojiye çok fazla odaklanmak, arabayı atın önüne koyuyor. Meta'nın meta veri deposunu yaratıcılar için hem erişilebilir hem de çekici bir yer haline getirmesi gerekiyor. "Düz" gitmek iyi bir başlangıç olacaktır.