35,1916$% 0.27
36,6074€% 0.52
2.946,96%0,59
4.801,00%0,08
19.234,00%0,09
9.748,50%-0,17
3331145฿%-7.37648
“The Woman King” (Kadın Kral), Hollywood sinemasında oldukça nadir görülen bir yapıma imza atıyor. Kadın Kral filmi yorumları!
Orbit – Filmde, karakterlerinin neredeyse tamamı Afro Amerikan kökenli kadınlar olmak üzere, sadece birkaç erkek figüran yer alıyor. Yönetmen Gina Prince-Bythewood’un imzasını taşıyan yapım, kadınların bir ülkenin yönetimindeki duyarlılığı ve yaklaşımının farklılığı, kölelik üzerine etkileyici bir hassasiyet ve cinselliği bastırmaya neden olan şartlar gibi konulara odaklanıyor.
Film, 19. yüzyılda, Amazonlar tarafından yönetilen, kurmaca bir Dahomey dünyasında geçiyor. Ülke sınırlarında yeni bir savaş kapıdayken, General Nanisca tarafından yönetilen Amazonlar ordularına yeni savaşçı adayları alırlar. Bu öğrencilerden biri olan Nawi, hem hırsı hem de becerileri açısından diğerlerinden farklıdır.
Viola Davis’in başarılı performansıyla dikkat çeken film, feminist bir bakış açısı sunuyor. Kadınların bir ülkenin yönetimindeki duyarlılığı ve yaklaşımının farklılığı, kölelik üzerine etkileyici bir hassasiyet ve cinselliği bastırmaya neden olan şartlar gibi konulara odaklanan yapım, ilginç bir alan açıyor.
Ancak film, Viola Davis’in performansı dışında büyük bir etki yaratamıyor. Sonuna kadar gitmekten imtina edilmiş ve heba edilmiş bir fırsat izlenimi veren film, daha çok Viola Davis’i ön plana çıkarmaya göre ‘tasarlanmış’ gibi duruyor.
Kadınların yönetimindeki ülke Dahomey’in Amazonlar tarafından yönetildiği kurmaca dünyasında geçen filmde, erkek karakterlerin neredeyse hiç yer almaması sebebiyle filmin inandırıcılığı zorlanmıyor. Yönetmen Gina Prince-Bythewood’un cesur bir adım attığı bu yapımda, kadınların güçlü ve liderlik vasıflarını sergileyen karakterleri başarılı bir şekilde canlandırılıyor.
“The Woman King”, Hollywood sinemasında oldukça nadir görülen ve cesur bir adım atan bir yapım olarak dikkat çekiyor. Kadınların liderlik vasıflarını sergilediği bu yapımda, Viola Davis’in başarılı performansı öne çıkarken, film sonuna kadar gitmekten imtina edilmiş ve heba edilmiş bir fırsat izlenimi veriyor.
Filmin hikayesi, Dahomey ülkesinde Amazonlar tarafından yönetilen bir dünyada geçiyor. General Nanisca ve kurmayları Lashana Lynch ve Sheila Arim, senaryoya sağlam bir başlangıç noktası oluşturuyorlar. Viola Davis tarafından canlandırılan General Nanisca, başarılı bir koreografi eşliğinde savaştığı sahnelerde de, travmalı geçmiş hayatından bahsettiği sekanslarda da oyunculuk kapasitesini konuşturuyor.
Filmin genç oyuncusu Nawi, karakteriyle ilgiyi ayakta tutan süreç ve karakterlerden biri. Ancak filmin mekanik tuzaklarına teslim olması sebebiyle, karakterlerin daha basit ve beklenebilir bir hale dönüştüğü görülüyor. Başkarakter Nanisca, iki saniyede tahmin edilebilen bir travmayla baş etmeye çalışıyor ve genç Nawi’nin etrafındaki soru işaretleri daha filmin yarısı gelmeden dağılıyor.
Filmin hikayesi, Dahomey ülkesi betimlemesi ve kölecilik olayının üstünden hızlıca geçerek, macera kısmına odaklanıyor. Ancak bu odaklanma, filmin orijinalliğini kaybetmesine sebep oluyor. Filmin karakterleri, başlangıçta sağlam bir temel üzerine oturuyor ancak ilerleyen dakikalarda derinleşmesi gereken karakterler daha basit bir hale dönüşüyor.
Bununla birlikte, filmde yer alan karakterlerin belli bir farklılık taşıması ve sağlam temeller üzerinde başlaması, potansiyel bir tür yaratabilecek bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. Ancak filmin mekanik tuzaklarına düşmesi, bu potansiyelin tam olarak kullanılamamasına sebep oluyor.
Sonuç olarak, “The Woman King” filmi, Hollywood sinemasında oldukça nadir görülen bir yapıma imza atıyor. Ancak karakterlerin derinleşmesi yerine daha basit hale dönüşmesi, filmin orijinalliğini kaybetmesine sebep oluyor. Filmin karakterleri, başlangıçta sağlam bir temel üzerine oturuyor ancak ilerleyen dakikalarda derinleşmesi gereken karakterler daha basit bir hale dönüşüyor.
Filmin yan karakterleri, ana karakterler kadar etkileyici değil. Bu karakterlerin yeterli alanı bulamaması, sadece fonksiyonellik açısından işlerini yapmalarına sebep oluyor. Örneğin, düşman Oba Ade, köleciliği destekleyen ve İzogieler’e düşman bir kral olarak tanıtılıyor ancak düşmanlığının nedeni hakkında yeterli bilgi verilmiyor.
Kral Ghezo rolünde John Boyaga, iyi niyetli ve kararlı bir karakter olarak tanıtılıyor ancak sonrasında silik, tutarsız ve aksesuar gibi duran bir portre çiziyor. Bu durum, karakterin gelişimi için yeterli alanın ayrılmadığını gösteriyor. Nawi ile aşk yaşayan Brezilyalı Malik ve sarayda herkesin ayağını kaydırmaya çalışan kötü kraliçe karakterleri de, zaman zaman romantik gençlik dizilerinden çıkmış gibi duruyorlar. Bu karakterlerin hikayeleri, filmin ana konusundan uzaklaşarak, filmi farklı bir yöne sürüklüyor.
Sonuç olarak, “The Woman King” filmindeki yan karakterler, ana karakterler kadar etkileyici değil. Bu karakterlerin gelişimi için yeterli alan ayrılmamış ve sadece fonksiyonellik açısından işlerini yapıyorlar. Bu durum, filmin orijinalliğini kaybetmesine sebep oluyor ve romantik gençlik dizilerinden çıkma gibi duran karakterler, filmin ana konusundan uzaklaşarak, farklı bir yöne sürüklüyor.
Filmin savaş sahneleri, sinemalarda sık sık karşılaştığımız süper kahraman filmlerine benzer bir hava taşıyor ancak gerçekçiliğiyle dikkat çekiyor. Bu sahneler, filmin bütçesinin yüksek olduğunu ve ustaca kurgulandığını gösteriyor.
“The Woman King” filmi, güçlü kadın karakterler sunan “Wonder Woman” veya “Thelma&Louise” gibi filmleri hatırlatıyor ancak en çok akılda kalan film “Black Panther” oluyor. Film, son örneğe ufak selamlar veriyor ancak farklı bir yolda ilerlemekten sakınmak olarak yorumlanabilir.
Filmin gerçek tarihle oynayarak, yeni ufuklar açmayı becerebilecek bir yapım olabileceği düşünülüyor. Ayrıca, uyarlanmış bir feminizme işaret eden ve hayat türünü ve kültürü irdeleyen bir film olabilirdi. Ancak filmi izledikten sonra aklımızda kalan en önemli şey, Viola Davis’in kusursuza yakın performansı oluyor.
Sonuç olarak, “The Woman King” filmi, güçlü kadın karakterler sunan filmleri hatırlatıyor ancak orijinalliğini kaybediyor. Film, gerçek tarihle oynayarak yeni ufuklar açmayı becerebilecek bir potansiyele sahip olsa da, bu potansiyel tam olarak kullanılamamış. Ancak Viola Davis’in kusursuza yakın performansı, filmin akılda kalıcı olmasını sağlıyor.
Yönetmen : Gina Prince-Bythewood
Senaryo : Gina Prince-Bythewood, Dana Stevens
Görüntü yönetmeni : Polly Morgan
Kurgu : Terilyn A. Shropshire
Müzik : Terence Blanchard, Lebo M.
Oyuncular : Viola Davis, Thuso Mbedu, Lashana Lynch, John Boyega, Adrienne Warren, Sheila Atim, Jayme Lawson, Hero Fiennes Tiffin, Masali Baduza, Angélique Kidjo, Jordan Bolger
ABD / Tarihi-Biyografi-Dram / 135 Dk.
Kadın Kral filmi uyarlama mı?