DOLAR

34,6511$% 0.01

EURO

36,4670% 0.22

GRAM ALTIN

2.950,04%0,64

ÇEYREK ALTIN

4.974,00%0,20

TAM ALTIN

19.897,00%0,22

BİST100

9.667,80%0,33

BİTCOİN

3237468฿%0.67999

Öğle Vakti a 12:56
İstanbul HAFİF YAĞMUR
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Matrix ve Metaverse!

Matrix bize Metaverse hakkında ne söylüyor? İşte Matrix ve Metaverse ilişkisi. Metaverse, gerçekliğin ve fantazinin harmanlandığı oyunlarımızda, kitaplarımızda ve filmlerimizde hayal ettiğimiz her şey olacak.

“Matrix nedir?”

“Matrix nedir?” Neo, Keanu Reeves’in bilimkurgu filmi The Matrix’teki karakterine soruyor. Bugün herkes Metaverse hakkında benzer bir soru soruyor. Çoğu insan Metaverse’in sosyalleşmek, oynamak, çalışmak için sanal bir alan olduğunu anlıyor. Metaverse fikri bugünün sosyal medyasından farklı mı?

Artırılmış Gerçeklik / Sanal Gerçeklik (AR/VR) başlıkları

Meta veri deposu, Artırılmış Gerçeklik / Sanal Gerçeklik (AR/VR) başlıkları kullanılarak 3B sanal alanlara erişimi olan sürükleyici bir sanal dünya olarak kavramsallaştırılmıştır. Bu tür sanal alanlar Meta’nın Horizon Worlds’ü gibi gelişiyor. Mevcut sosyal medya platformları ile Metaverse arasında kolayca paralellikler çizilebilir. Akıllı telefonların ana akım haline gelmesi birkaç yıl aldı. Bu, şu anda AR/VR kulaklıklar için geçerlidir. Teknoloji etkinliklerinde yıldızların cazibesi olsalar da, henüz tatlı noktaya ulaşmış değiller. Popüler oyun platformu Steam’e göre, kullanıcılarının %3’ünden daha azı bir VR kulaklığına sahip.

Meta Reality Labs

Metaverse için ürünler yapan Meta Reality Labs tarafından yönetilen teknoloji şirketleri, bu tür ürünler için ivme kazanıyor. Yine de Mark Zuckerberg bile, Reality Labs için, şirketinin ürettiği birçok geleneksel yazılımdan daha uzun süreceğini kabul ediyor. Bu arada, Horizon Worlds’ü mobil ve web’de VR olmadan erişilebilir hale getirecekler.

Metaverse’i şekillendirmek

Metaverse’i şekillendirmek için çeşitli faktörler bir araya geliyor. Geçtiğimiz birkaç yılda oyun ve eğlence endüstrileri sanal gerçeklik deneyimini yaratmaya çalışıyor. VR kulaklıkları, deneyimi doğru bir şekilde elde etmek için mücadele etti. VR konferanslarına Meta’s Oculus takan daha önceki kullanıcılar, gözlerdeki gerginlikten şikayet ettiler. Ancak daha şık tasarımlar, daha hafif, daha yüksek çözünürlük, daha geniş bir görüş alanı, daha iyi 3D işleme, gelişmiş el ve göz takibi ve benzeri gibi sürekli yinelemeler oldu. Kulaklıkların daha uygun fiyatlı olması gerekecek. 3D tasarım araçları, içerik oluşturma için gelişiyor. Metaverse, muhtemelen harika bir VR kulaklığı ve ana akım kullanımdan uzak bir katil uygulamadır. Bu nedenle, bugün sosyal medyada yarattığımız titreşimlerin ötesinde deneyimlere dönüşecek.

Fiziksel dünya yavaş yavaş tek gerçeklik olmaktan çıkacak

“Hiç uyanık mısın yoksa hala rüyada mı olduğundan emin olmadığın bir duygu yaşadın mı?” Neo, Matrix’te düşünür. Benzer şekilde, teknoloji şirketleri çeşitli gerçeklikleri deneyecekleri için Metaverse sanal ve gerçek arasında aracılık yapacak. İster Sanal Gerçeklik, ister Artırılmış Gerçeklik veya Karma Gerçeklik olsun, fiziksel dünya yavaş yavaş tek gerçeklik olmaktan çıkacaktır. Morpheus, Neo’ya “Gerçek nedir? Gerçeği nasıl tanımlarsın? Hissedebildiğiniz, koklayabildiğiniz, tadabildiğiniz ve görebildiğiniz şeylerden bahsediyorsanız, gerçek sadece beyniniz tarafından yorumlanan elektrik sinyalleridir.” Bu, çevrimiçi oyunlar ve eğlence parkları tarafından sağlananlar dahil olmak üzere herhangi bir deneyimle ilgilidir.

Movie World’deki ilk 4D deneyimi

Avustralya’daki Warner Bros. Movie World’deki ilk 4D deneyimimi hatırlıyorum. 3D bir yılan burnuma birkaç santim yaklaşıp geri çekilince, bileğimin etrafında kaydığını hissettim. Bu dokunma hissi günlerce benimle kaldı. Metaverse’in içinde sıradanlıktan kaçabilir ve kendinizi hayal ettiğiniz her şey olabilirsiniz. Gerçek dünyada zor olabilecek bir ev inşa etmek ve herhangi bir yerden arkadaşlarla takılmak gibi bir amaç duygusuna sahip olabilirsiniz.

Bu bizi duyarlı akıllı varlıklar olarak nerede bırakıyor? Belki de fiziksel ile sanalı ayırt edemeyeceğiz. Belki de artık önemli olmayacak.

The Matrix’teki The One olabiliriz

Metaverse, gerçekliğin ve fantazinin harmanlandığı oyunlarımızda, kitaplarımızda ve filmlerimizde hayal ettiğimiz her şey olacak. Hobbitlerle sosyalleşebilir veya Alice Harikalar Diyarında ile birlikte bir tavşan deliğine düşebiliriz. Ayrıca, süper kahraman yetenekleriyle donanmış kendi Metaverse deneyimimizin kahramanı The Matrix’teki The One olabiliriz. Hayatlarımız, Gabriel Garcia Marquez’in Yüzyıllık Yalnızlık’ında tasvir edilen büyülü gerçekçiliğin edebi türüne çok benzerdi. Fantezi, günlük hayatımıza en canlı şekilde sızacak. Metaverse deneyimi zamanla daha canlı hale gelecek ve günlük kullanımdaki şeylerin dijital ikizleriyle dolacak.

Metaverse platform sağlayıcıları

Roblox gibi oyunların neden bu kadar çekici olduğu sorulduğunda, bir bin yıllık oyun dünyasının gerçek dünyadan daha iyi hissettirdiğini açıkladı. Göründüğü kadar sinir bozucu olan Metaverse platform sağlayıcıları tam olarak bunu umuyor.

Fiziksel ve zihinsel sağlık sorunları yaşayacak mıyız?

Sanal dünyada geçirdiğimiz uzun süre nedeniyle fiziksel ve zihinsel sağlık sorunları yaşayacak mıyız? Şirketler katılımdan para kazanırsa, aşırı kullanımdan sonra bizi kovmaya daha az meyilli olacaklardır. İhlalleri ve kabahatleri önlemek için içerik denetimi gerekecektir.

Matrix NFT’leri de olacak

Kolluk kuvvetlerinin davranışları incelemesi için içeriği arşivlemek ve zamanda geriye gitmek mümkün müdür? Bu, kuruluşlar ve bireyler tarafından kötüye kullanıma açık olur mu? Tüketiciler, bu dönüşümsel deneyimi beklerken Metaverse hakkında birçok soru soruyorlar. Matrix NFT’leri de olacak.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Metaverse evreninde bir kadına daha tecavüz edildi!

HIZLI YORUM YAP

jojobetCasibom GirişJojobet ÜyelikcasibomMeritking Girişholiganbet girişcasibom girişdeneme bonusugrandpashabet girişbahsegel girişcasibombaywin girişMARSBAHİSMARSBAHİS GÜNCEL GİRİŞcasibom