Metaverse Asya Ekonomisini 1.4 Trilyon Dolar Pompalayacak!
Yeni bir Deloitte raporuna göre, metaverse'nin Asya'da GSYİH'ye etkisi 2035 yılına kadar yılda 0,8 ila 1,4 trilyon dolar arasında olabilir. Metaverse Asya Ekonomisini 1.4 Trilyon Dolar Pompalayacak!
“Dönüştürücü bir etki"
Orbit - Meta’nın meta evrene yönelik büyük bahsi, şirketi zor durumda bırakmış olabilir, ancak yeni bir Deloitte raporu, sanal gerçekliklerin Asya ekonomileri üzerinde “dönüştürücü bir etkisi” olabileceğini öne sürüyor.
Danışmanlık şirketi, metaverse’nin Asya’daki gayri safi yurtiçi hasılaya katkısının 2035 yılına kadar yılda 800 milyar dolar ile 1.4 trilyon dolar arasında olabileceğini söyledi. “Metaverse artık bilim kurgu değil. Erken metaverse platformları şimdiden milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor” diye yazdı. Yeni bir Deloitte raporuna göre, metaverse’nin Asya’da GSYİH’ye etkisi 2035 yılına kadar yılda 0,8 ila 1,4 trilyon dolar arasında olabilir.
Metaverse’e yönelik büyük bahis
Metaverse’e yönelik büyük bahis, şirketi zor durumda bırakmış olabilir , ancak yeni bir Deloitte raporu, sanal gerçekliklerin Asya ekonomileri üzerinde “dönüştürücü etkileri” olabileceğini öne sürüyor. Danışmanlık şirketi, metaverse’nin Asya’daki gayri safi yurtiçi hasılaya katkısının 2035 yılına kadar yılda 800 milyar dolar ile 1.4 trilyon dolar arasında olabileceğini söyledi. ″Önümüzdeki beş ila on yıl içinde devam eden teknoloji yatırımları” olduğu varsayıldığında, bunun toplam GSYİH’nın kabaca %1,3 ila %2,4′ünü oluşturacağını da sözlerine ekledi.
Kullanıcılar sanal arazi satın alabilir
Metaverse, insanların yaşadığı, çalıştığı ve oynadığı sanal bir dünya olarak gevşek bir şekilde tanımlanabilir. Cryptocurrency ile kullanıcılar sanal arazi satın alabilir ve geliştirebilir veya kendi avatarlarını giydirebilir. Deloitte’un “The Metaverse in Asia: Strategies for Accelerating Economic Impact” başlıklı yeni raporu , metaverse’nin 12 Asya ekonomisi üzerindeki potansiyel etkisini inceledi. Deloitte Center for the Edge’in Güneydoğu Asya’daki genel müdürü Duleesha Kulasooriya, tahmin etkisinin boyutunu bölgenin “demografik ağırlığına” bağladı.
1,3 milyar mobil oyuncu
“Gençlere bakarsanız… bugün çoğunlukla metaverse ile etkileşime giren ve etkileşime girenler onlar ve dünya gençlerinin %60′ı Asya’da yaşıyor” dedi. Buna ek olarak, rapora göre, Asya’da dünyanın en büyük oyuncu tabanını oluşturan 1,3 milyar mobil oyuncu var. “Metaverse artık bilim kurgu değil. Erken metaverse platformları şimdiden milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor” diye yazdı. Kulasooriya, oyunun metaverse ile tanışmanın “erken yollarından biri” olduğunu ekledi. “Bu segment ve onların beklentileri, bir sonraki internetin nasıl gelişeceğine dair birçok davranışı yönlendirecek.”
Asya’nın kenarı
Deloitte, metaverse teknolojisinin henüz başlangıç aşamasında olmasına rağmen, Asya’da Fortnite, Roblox ve Decentraland gibi popüler sanal platformlarda zaman ve para harcayan “milyonlarca” insan olduğunu söyledi. Güney Kore’nin, kullanıcıların 3D avatarlar oluşturmasına olanak tanıyan bir sosyal medya uygulaması olan Zepeto’nun dünya çapında 300 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı olduğunu ekledi. Asya’nın metaverse konusunda üstünlüğü , elektronik ve yarı iletken üreticisi olarak “sektörel uzmanlığında” da yatmaktadır.