Metaverse gerçek mi değil mi?

Birkaç hafta önce, Adweek'in yıllık Brandweek zirvesinde yüzlerce pazarlama uzmanıyla konuşmak için Miami'ye gittim. Web3 ve metaverse'e adanmış bir gün planladılar, ikincisi hala birçok kişinin kafasını karıştırıyor gibi görünüyor. Metaverse gerçek mi değil mi? 

"metaverse gerçek değil"

Orbit - Aşağıda, tek ve zorlu bir provokasyonla ilgili olarak verdiğim sunumun temel ilkeleri var: Metaverse gerçek değil. Etli şeylere dalmadan önce, bu ifadeye değinelim. Tabii ki, "metaverse gerçek değil" açıkça bir kelime oyunudur. Meta veri deposu, fiziksel alanda değil, dijital alanda bulunur. Her zaman değişir ve birkaç satırlık kötü amaçlı kodla dakikalar veya günlerce ortadan kaybolabilir. Sam Ewen, CoinDesk Studios'un başkanıdır. Ama aynı zamanda başka bir anlamda gerçek değil. Meta veriyi çevreleyen yutturmaca, henüz var olmayan, gelecekteki sürükleyici ve deneyim açısından zengin bir sanal dünya altyapısına bahse giriyor. Basın bültenleri ve yatırım turları için harika bir yem olsa da, bugün var olan metaverse, bize katılacağı söylenen milyarlarca kullanıcı için henüz kullanışlı değil. Gerçekten nasıl yayılacağını söylemek için henüz çok erken. Burada tartışacağımız gibi, oyunda birçok rakip faktör var. Dalmadan önce bahsetmemiz gereken son bir nokta, Roblox, Fortnight ve diğer oyun sistemlerini, bu platformların çoğu merkezi olarak sahiplenildiği ve genellikle Web3 çağrısına direndiği için gerçek metaverse değerlendirmesinden hariç tutmam. Metaverse platformlarının çoğundan kesinlikle daha sağlam ve kalabalıklar, ancak bunların yalnızca gelişmiş video oyunları olduğuna ve merkezi olmayan açık sistemlere karşıt olduklarına inanıyorum. Bahsettiğim metaverse, öncelikle bir blockchain teknoloji yığını üzerine inşa edilmiş, sürükleyici veya artırılmış bir alternatif gerçeklik deneyimidir.

Öncelikle, bir Web3 meta veri deposunun ilkeleri nelerdir?

Kalıcı ve merkezi olmayandır. Hiçbir varlık blok zincirini kapatamaz. Kullanıcılar istedikleri zaman ve ideal olarak kendi seçtikleri bir platform cihazından oturum açabilirler. Kendine egemen bir kimlik/varlık katmanına sahiptir. Kim olarak ortaya çıktığımız ve ne getirdiğimiz bizimdir. Veriler kullanıcıya aittir. Cemaat uyumu var. Katılımcılar, kendi çabalarından ve varlıklarından para kazanmanın yanı sıra birbirleriyle inşa etme, yaratma ve bağlantı kurma konusunda özgürdür. Para birimi birlikte çalışabilir. Kazanma/harcama mekaniği kapalı bir döngü değildir. Dış varlıklar, dünya içi ekonomik jetonlarla takas edilebilir ve kazanılan jetonlar, harcanabilir IRL jetonlarına geri dönüştürülebilir. Metaverse, (insan) ağ teknolojisinin evrimindeki bir sonraki adımdır. Tıpkı Moore yasasının, bilgisayarların nasıl çalıştığını ve birbirleriyle nasıl bağlantı kurduğunu geliştiren teknolojik evrimi öngördüğü gibi, insanların da aynı şeyi nasıl yaptığının paralel evrimini gördük. Teknolojik ilerleme, coğrafya engelleri, demografik benzerlikler ve kültürel sistemlerimizdeki farklılıklar ortadan kalkarken, daha geniş ve daha çeşitli bir insan grubuyla eşzamanlı olarak bağlantı kurmamıza izin verdi. Matthew Ball kısa süre önce Time dergisine dördüncü büyük bilgisayar çağına girdiğimizi yazdı. Ball'a göre, bu dönemler şunlardır: Ana bilgisayarlar (1950'ler-1970'ler) Kişisel bilgisayar (1970'lerden günümüze) Mobil ve bulut (2000'lerin ortası - günümüz) Metaverse (2020'ler - ?) Buna inanıyorsak, yolculuğumuza yeni başlıyoruz. Birçoğunun yakın olduğunu düşündüğü metaverse, Spielbergian Ready Player One sürümüdür. Süper kahraman bir oyuncu olabileceğiniz, sonsuz bilgiye erişebileceğiniz, gerçek zamanlı dokunsal tepki hissedebileceğiniz ve tam olarak işleyen ekonomilerden yararlanabileceğiniz tamamen sürükleyici, neredeyse fotogerçekçi bir fantezi dünyası. Mevcut bazı projelerde bununla ilgili notlar olsa da, bu vizyonu gerçekten hayata geçirecek bant genişliğine, gerçek zamanlı işlem gücüne veya ev donanımına henüz sahip değiliz. Günümüzün akış altyapısı, bağlı düşük-orta çözünürlüklü oyun dinamiklerine, hazır animasyonlara, temel mesajlaşmaya ve hafif coğrafi konum farkındalığına izin verir.

Meta veri deposunun mevcut durumu

Bugün, çok çeşitli yaklaşımlarla metaverse uzayında muazzam miktarda deney yapılıyor. Ancak yine de kurucuların, risk sermayedarlarının, markaların ve diğerlerinin benimsediği yutturmacaya direnmeli ve yarın ne olacağına dikkat ederken bugün gerçekten mümkün olan durum hakkında gerçekçi olmalıyız. CyberTown veya SecondLife'da önemli bir zaman geçirmiş olan herkes, sanal bir dünyanın nasıl olabileceğine dair özlemin, her zaman gerçekte nasıl olduğu gerçeğiyle uyuşmadığını bilir. Yine de, istatistiklere (bazıları meta veri deposunun 2030 yılına kadar neredeyse 1 trilyon dolar olacağını tahmin ediyor ) ve meta veri deposunun bir sonraki teknolojik yenilik dalgası olduğuna inanıyorsak, Web2 markalarının ve Web3 oluşturucularının atlamaya hazır olması gerekir. ve strateji oluşturmaya başlayın.

esnek bir yaklaşım

Bu nedenle, keşfetmek isteyen herkes için şu beş çıkarımı kaleme almanın faydalı olacağını düşündüm: 1. Harekete geçmeye ve gelecek için esnek bir yaklaşıma sahip olmaya hazırlanın İleri görüşlü markalar, sahip olunan ve işletilen dünyalar yaratmaktan gelecekteki topluluğa ait mikro evrenlere bağlanmaya kadar, şu anda çoklu kullanım durumları için stratejiler ve yaklaşımlar öğreniyor, deniyor ve üretiyor. Birçok marka öğrenmek ve denemek için çok uğraşırken, diğerleri sadece dikkat çekmek ve “yenilikçi” görünmek için projeler yayınlıyor. Yine de metaverse mutlaka bir heves değildir. Bir basın açıklaması için değil, insan ilişkilerinde üç ila 30 yıllık bir sismik değişim için inşa edin.

2. Satışa odaklanmayı bırakın ve hislere odaklanmaya başlayın

Şu anda Roblox'ta inşa edilen markalar, esas olarak oyunlaştırılmış ticaret deneyimleri yaratıyor. Her açıdan ve daha genç bir demografiye sahip insanlara alışveriş davranışlarını damgalıyoruz. Sürükleyici, veri ve grafik açısından zengin bir deneyimle yapabileceğimizin en iyisi bu mu? Aynı şekilde, Best Buy'ın ürün vitrinine yönelik işlemsel odaklanmasıyla karşılaştırıldığında Apple mağazalarının yaşam yükseltme fırsatları gibi hissetmesi gibi, duygu temelli deneyimsel tasarım düşüncesi uzun vadede marka başarısına yol açacaktır.

3. Topluluk, empati ve bağlantı, meta veriyi ticaretten daha fazla yönlendirecek

Dünyanın en başarılı modern teknoloji markalarının kendilerini insanların birbirleriyle bağlantı kurmasını kolaylaştırmak üzerine inşa ettiğini unutmayalım. Facebook'tan TikTok'a kadar bu markaların temelinde sohbet, yorumlar, kendini ifade etme ve topluluk (biraz öfke ve öfke serpiştirilmiş) yatıyor. Meta veri deposu, tutkuya ve daha da önemlisi empatiye dayalı olarak çeşitli alt gruplardaki destekleyici topluluklara erişim sağlar. Metaverse'e oyun oynamak yerine sürükleyici sosyal medya olarak bakarsak, daha fazla akrabalığı göz önünde bulundurarak deneyimler tasarlayabiliriz. Cinsel yönelimlerinin, müzik zevklerinin, moda tarzlarının, sinirsel farklılıkların ve diğer özelliklerin onları zorbalığa, dışlanmaya veya daha da kötüleştirdiği küçük kasabalarda veya ülkelerde yaşayan insanların sonsuz hikayeleri vardır. Ancak sanal alanlara girmek, yalnızca birbirlerinin çeşitliliğini desteklemekle kalmayıp aynı zamanda kutlayan benzer düşünen insanlar arasında bağlantıların oluşmasını sağladı. İnsanların kendi insanlarını bulmaları için bir araçtır. Markalar ve şirketler için kendilerini doğal olarak buraya yerleştirmek zor olabilir, ancak bunu özgün bir şekilde yapabilenler gerçekten sadık bir topluluk tabanı bulabilirler.

4. Dijital kimlik akıcı ve sürekli değişiyor

Instagram ve TikTok aynılığı ödüllendiriyor. Yemek tarifi videolarını eleştiren öfkeli şeften viral dans videoları yapan çok sayıda genç, içerik oluşturucuların tarzlarını veya eğilimlerini değiştirmesini ne algoritmalar ne de hayranlar beğeniyor. Ancak meta veri deposundaki kimlik, belirli bir akışkanlık, bir cüzdan bağlama ve bir avatardan diğerine kolaylıkla geçiş yapma yeteneği etrafında tasarlanmıştır. Düzinelerce takas edilemez jeton tutan birçok aktif cüzdan ve PFP koleksiyonlarıyla aktif olarak çalışan ve onları dünyadaki oynanabilir karakterlere aktarmak için çalışan metaverse projeleri ile, kendimizi metaverse'de kendimizi nasıl temsil ettiğimizi sık sık değiştirdiğimiz bir geleceğe hazırlamalıyız. ruh halimizi değiştir.

5. Bağlamsal karma gerçeklik metaversiyonları, tamamen dijital metaversiyonları geride bırakabilir

Dijital ikiz pazarının 2022'de 6,9 ​​milyar dolardan 2027'ye kadar 73,5 milyar dolara çıkması bekleniyor. Tıpkı Google ve Apple'ın dünyanın rotalarını ve topografyasını çizdiği gibi, lidar ve diğer tarama teknolojilerini kullanan birçok büyük ve küçük şirket var. çevremizdeki dünyanın 3B bilgilerini yakalayın ve harmanlayın. Bu, bir sonraki büyük yaratıcı manzara olma potansiyeline sahiptir - karma gerçeklik donanımı ve yazılımının kullanımı yoluyla etrafımızdaki gerçek dünyaya bir bilgi katmanı olarak uygulanan sanat, veri, sosyal bağlantı, arama ve ticaretin üst üste bindirilmesi. Metaverse'deki en büyük patlama, özellikle oyun dışı etkinliklerde, aslında yerel restoranlardaki mevcut masalardan etrafımızdaki köprüler, binalar ve silüet üzerindeki sanatçı görünümlerine kadar bize her şeyi gösteren gerçek dünya konum verilerinde olabilir. Özetle, metaverse'i çevreleyen muazzam miktarda yutturmaca var - bugün ne olduğu ve ne olma potansiyeline sahip olduğu. Yakında, insanların dijital olarak geliştirilmiş dünyalarda zamanlarını nasıl harcadıklarında, yepyeni bir sınırsız bağlantı paradigmasını mümkün kılabilecek sismik bir değişim olabilir. Günümüzün yutturmaca döngüsüne girmek yerine geleceğe göz atarak, uzun vadeli bir metaverse yaklaşımını benimsemek sonunda işe yarayacaktır.