Metaverse'in büyümesi için mobil dijital kimlikler gereklidir. Metaverse mobil dijital kimlikler ile büyüyecek!
Metaverse tam olarak nedir? 3D dünya mı?
Metaverse tam olarak nedir? İçinde yaşadığımız, oynadığımız ve çalıştığımız tamamen sürükleyici, paralel, dijital bir 3D dünya mı? Yoksa taşınabilir dijital avatarlarımız ve aksesuarlarımızla sorunsuz bir şekilde gezinebildiğimiz birbirine bağlı bir dizi sanal deneyim mi? Metaverse'nin kesin doğası henüz tam olarak açık değildir, ne de bugün zaten var olduğu derecedir.
Metaverse'nin hala kesin bir tanımı olmasa da, yaşamın her alanında giderek daha fazla sahip olacağı varlığı inkar etmek yok. Aslında Gartner, 2026 yılına kadar “insanların% 25'inin metaverse'de iş, alışveriş, eğitim, sosyal medya ve / veya eğlence için günde en az bir saat harcayacağını" bekliyor.”
dijital bir kimlik
Metaverse'in sadece teknolojik cihazlarla ulaştığımız bir hedef değil, platformlar ve deneyimler arasında taşıdığımız dijital bir kimlik olduğuna inanıyorum. Görünen o ki, bu kavramı nasıl tanımladığımızdan bağımsız olarak, dijital kimliğin rolü, metaverse'nin tüm vizyonlarında sabit kalıyor. Bu dijital kimlik, kendimizi hem görsel hem de sesli olarak nasıl sunduğumuzu içerecektir. Sahip olduğumuz dijital varlıkları ve faaliyet gösterdiğimiz dijital alanları kapsayacaktır.
Metaverse'in nihayetinde başarılı olması için, mevcut olması gereken üç ana teknolojik yetenek olduğuna inanıyorum:
-Kullanıcının kimliğinin veya kimliklerinin kişiselleştirilmesi.
-Kimlikleri platformlar arasında taşıyabilme.
-Kullanıcının mobil cihazından erişim.
-Çapraz kimlik, çapraz platform
metaverse için özelleştir
Bugün, çevrimiçi kişiliklerimiz genellikle e-posta adreslerine, kullanıcı kimliklerine ve profil fotoğraflarına bağlıdır ve farklı bir e-postayla giriş yaparken bile aynı kullanıcı adını çeşitli platformlarda sıklıkla kullanırız. Geleceğe hızlı ileri sar: Dijital avatarlarımız artık çevrimiçi kimliklerimiz olarak hareket ediyor ve kullanıcılar hem iş hem de eğlence için metaverse'de daha fazla zaman geçiriyorlar. Kullanıcıların kişisel verilerine ve metaverse için özelleştirdikleri kimliklere sahip olmak istemeleri doğaldır, bu da etkinliklerine bağlı olarak değişecektir. Örneğin, metaverse işyerindeki kişilikleri, gerçek hayatta olduğu gibi, bir metaverse gece kulübündeki kimliklerinden farklı olacaktır.
Web3'te kimlik taşınabilir
Kullanıcılar, gerçek ve sanal dünyalarını birbirine bağlamak için bu özelleştirilmiş avatarları kullanarak bir sistemden görsel bir avatar, diğerinden sonik bir kimlik ve üçte birinden animasyon seçebilir. Girişim kapitalisti Rex Woodberry'nin belirttiği gibi, "Web3'te kimlik taşınabilir ve birleştirilebilir hale gelir ... Önemli olan, kimliğinizin farklı öğelerinin sizin tarafınızdan sahip olunan ve kontrol edilen tek bir dijital konumda birleşmesidir.”
VR kulaklık tasarımı
Metaverse'in gerçekten havalanabilmesi için, bireylerin dijital kimlikleriyle günlük bazda cihazlar arasında anlamlı bağlantılara erişebilecekleri ve bu bağlantılarla anlamlı bağlantılar kurabilecekleri bir strateji olmalıdır. Geliştiriciler, daha hafif ve daha bağlantılı ve uygun fiyatlı hale getirmek için VR kulaklık tasarımını geliştirerek mevcut artırılmış ve sanal gerçeklik deneyimlerini genişletmek için çalışıyorlar.
Daha fazla kullanıcı çekmek isteyen şirketlerin, giriş noktası veya platformdan bağımsız olarak, örneğin ses avatarları için evrensel sanal stüdyo teknolojisi (VST) benzeri standardı uygulayarak, dijital kimliklerini metaverse üzerinden taşımalarını sağlamaları gerekecektir.
Bu, metaverse için kısa ve uzun vadeli vizyon için ne anlama geliyor? Dijital kimliklerimiz hayatımızın her alanında kolayca erişilebilir olmalıdır. Yalnızca bir sanal gerçeklik kulaklığı veya masaüstü bilgisayar aracılığıyla erişilebilen bir dijital kimlik, yalnızca bu tür aygıtlarla geçirdiğimiz saatler için geçerli olacaktır. Başka bir deyişle, metaverse hareket halindeyken var olmalı, tıpkı bizim gibi.
Akıllı Telefonlar: Metaverse ağ geçidi
Metaverse ayrıca, en yaygın ve kolay benimsenen cihazdan mümkün olan en geniş kitleye erişilebilir olmalıdır. Bugün, bu cihaz akıllı telefon. İnternet etkinliğinin çoğunluğu şu anda cep telefonları aracılığıyla gerçekleşiyor. ABD de dahil olmak üzere birçok ülkede, insanlar yalnızca bir internet bağlantı cihazını karşılayabilirlerse, bir akıllı telefon seçerler. Bunu göz önünde bulundurarak, dünya çapındaki akıllı telefon kullanıcılarının 2024 yılı sonuna kadar 4,5 milyara ulaşması şaşırtıcı değil.
Metaverse haberleri orbit haber'de
Metaverse haberleri orbit haber'de yer alıyor. Tıpkı akıllı telefonun ortaya çıkmasıyla dizüstü bilgisayarların kaybolmadığı gibi, tarayıcı tabanlı sosyal metaverse deneyimleri de AR gözlükleri ve kulaklıklar yaygınlaştıkça devam edecek. Donanımın yazılıma yetişmesi biraz zaman alacak olsa da, oyun dünyasında bulunan potansiyel metaverse vatandaşlarının çoğunluğuna ulaşmak için önemli bir adım.
metaverse platformlarının geliştirilmesi
Microsoft'un CEO'su Satya Nadella, Ocak ayında Activision Blizzard'ı satın almayı beklediğini açıkladığında, şirketin oyun ayak izini ve mobil deneyimler sunma yeteneğini güçlendirdi ve oyunun “metaverse platformlarının geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacağını" açıkladı.”
2021'de dünya çapında tahmini üç milyar oyuncuyla, akıllı telefonlar mobil oyun oynamanın anahtarıdır ve bu da karşılığında metaverse'i kullanacaktır.
Erişilebilir bir meta evrene giden yol
Teknoloji henüz metaverse'in vizyonuna yetişmemiş olsa da, şirketler ilerleme kaydediyor. Newzoo'nun Metaverse raporuna girişi, “toplu olarak, gerçek olandan daha sınırsız olan birbirine bağlı simüle edilmiş ortamlara daha fazla katılım için acele ediyoruz.”
Bu alandaki başarılı şirketler, sürükleyici, kapsayıcı ve mobil bir deneyim ile en geniş kitleyi çeken şirketler olacak. Yaygın olarak erişilebilen ve kullanıcıların dijital kimliklerini kişiselleştirmelerine olanak tanıyan, daha sonra birbirine bağlı sanal dünyalar arasında taşıyabilecekleri — ne zaman ve nerede olurlarsa olsunlar - bir metaverse oluşturmaya yardımcı olacaklar.